Josemaria-Sanchez into tenth final of 2023 with Valencia victory

ADESLAS VALèNCIA OPEN 2023

Josemaria-Sanchez into tenth final of 2023 with Valencia victory

Paula Josemaria and Ariana Sanchez have beaten Aranza Osoro and Lucia 6-4 6-1 to make the Adeslas Valencia Open final.

08-07-2023

Share

Josemaria and Sanchez are in their tenth final of the 2023 season already, denying Osoro and Sainz access to their first-ever Sunday appearance. 

Taking a 5-1 lead in the opening set, Osoro and Sainz managed to win three games in a row, but could not complete the comeback before being overpowered in the second set.

Number ones Josemaria and Sanchez missed the Valencia Open in 2021 and stranded in the semi-finals last season, meaning they will fight for a new title to add to their collection of 21 tournament wins already.

Watch the match highlights in the video below!

Semifinal inédita en el Adeslas València Open 2023. Un cara a cara entre dos parejas que todavía, no se habían enfrentado en esta instancia. En un lado de la pista, Aranza Osoro y Lucía Sainz. En el otro, las Uno del mundo, Ariana Sánchez y Paula Josemaría. 

A pesar de que los juegos se repartían a partes iguales en los primeros compases, eran Josemaría y Sánchez las que desde el inicio llevaban el ritmo del encuentro. Se acercaban cada vez más al break generando peligro al resto, hasta que en el quinto juego lo conseguían dejando en cero a sus rivales. No pisaban el freno las primeras del mundo, y ampliarían esa renta para colocarse 5-2 al saque para cerrar el set. Aunque recortaban distancias Lucía y Aranza recuperando uno de los breaks, con un 6-4 se apuntaban el primero.

Incontestables empezaban el segundo set las Uno. Un 2-0 de inicio anunciaba la puesta en escena de la versión más arrolladora de Ari y Paula. Un 6-1 antes de cumplirse la hora y media de partido, colocaba a Sánchez y Josemaría en una nueva final. 

 

We all play the game We all play the game We all play the game We all play the game